Scroll Top

Seat Cordoba Cupra (1.8 20v T)|Seat Cordoba Cupra (1.8 20v T)

Mijn Cupra uit 2000 laten Tunen. Aanvankelijk merkte ik niet zoveel verschil. Alleen wel dat ik meer koppel had. Ineens merkte ik dat ik niet meer kon doortrekken in toeren. Bij 4000 tpm viel de motor dood. Tunex gaf aan dat er vermoedelijk wat mis was met de Luchtmassa meter. Ik (eigenwijs als ik ben) vond dat vreemd want voor het tunen had ik dit probleem niet. Om een lang verhaal kort te maken. Het probleem lag inderdaad bij de Luchtmassameter en niet bij de tuner. Nu de motor weer optimaal is heb ik een ervaring die bijna beangstigend is. Bij 4000 tpm krijg je nog eens een geweldig schop in je rug. Misschien nou maar mijn remmen gaan aanpassen 😉 Ik ben inmiddels een blij mens. Als je auto wat ouder is hou er dan wel rekening mee dat je bij tunen misschien wel wat problemen kunt ondervinden. Maar op zich is dit ook weer niet al te duur om het op te lossen. Zou het ook met de wetenschap vooraf gedaan hebben. Het verschil is echt onvoorstelbaar.

Door: Ruud|Ruud

Privacy Preferences
Wanneer u onze website bezoekt, kan deze via uw browser informatie van specifieke diensten opslaan, meestal in de vorm van cookies. Hier kunt u uw privacyvoorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze website en de diensten die we aanbieden.