Roetfilter verwijderen of reinigen
Onderstaand vind u informatie over het roetfilter verwijderen en vervolgens over het reinigen van het roetfilter.
Roetfilter verwijderen voor dieselpersonenauto’s tot bj. 2017 en dieselbestelauto’s tot bj. 2012.
Onderstaande informatie over bouwjaren is afkomstig van de website van de Rijksoverheid / RDW.
Tot deze bouwjaren mag dus het roetfilter in de software gedeactiveerd en fysiek verwijderd worden. Na het verwijderen kan men het roetfilter van het kenteken laten verwijderen. Dit kunnen wij eventueel ook voor u regelen.
Het katalysator gedeelte blijft intact, dit heeft ook geen invloed op de prestaties van de motor.
Voordelen van een verwijderd roetfilter.
– Financiële besparing t.o.v. nieuw filter.
– Vrijstelling van de jaarlijks deeltjesteller meting met APK
– Geen terug komende roetfilter problemen / kosten.
– Een betere flow van de uitlaatgassen door minder tegendruk.
– De Turbolader hoeft minder hard te werken en blijft koeler.
– Koelere turbo zorgt voor een koelere inlaattemperatuur.
– Koelere lucht geeft een betere verbranding
– Meer vermogen.
– Minder verbruik.
– Motor reageert sneller.
Nadelen.
– De roetdeeltjes worden minder opgevangen, auto is vergelijkbaar met een oudere euro 3 of 4 norm.
Prijzen.
Onze prijzen zijn afhankelijk van waar het roetfilter zich bevindt en welke computer er in uw auto zit. Prijzen beginnen vanaf €225,- incl. software aanpassing. Als wij uw roetfilter verwijderen, wordt ook het regeneratieproces van het roetfilter uitgezet. Hierdoor is het roetfilter volledig uit uw auto.
Enkele voorbeelden van prijzen.
– BMW E90/E91 4 cilinder €225,- – 6 cilinder €275,-
– BMW F30/F31/F10/F11/F20 – 4 cilinder – €295,-
– Ford Transit 2.2 TDCi 2011 – €325,-
– Mercedes Sprinter 311 CDi 2008 – €275,-
– Volkswagen Transporter T5 tot 2009 – €225,-
– Volvo V70 2006 – €225,-
Benieuwd naar de prijs voor het verwijderen van het roetfilter onder uw auto?
Neem contact met ons op!
Roetfilter reiniging machinaal,
Machinale reiniging van het roetfilter. Hierbij wordt het roetfilter gedemonteerd en in een speciale machine gereinigd .
Deze reinigingstechniek komt uit Duitsland en staat garant voor de best mogelijke reiniging, al duizenden roetfilters zijn hiermee succesvol gereinigd.
De methode is wetenschappelijk getest en wordt in diverse Duitse vakbladen zeer hoog aangeschreven. Iso 9001, TUV en Dekra gekeurd
Meer informatie over de reiniging vind u via onderstaande link.
https://reinigung-dieselpartikelfilter.de/
De prijs voor het reinigen bedraagt 275,- euro per roetfilter, u behoud uw originele af-fabriek roetfilter. Aan het filter wordt niet geslepen of gelast de werking van het roetfilter blijft onveranderd.
De montagekosten zijn afhankelijk van waar het roetfilter zich bevindt. Deze worden berekend op basis van het aantal uren dat het kost om uw roetfilter te (de)monteren.
Met een gepatenteerd reinigingsmiddel en grote hoeveelheid reinigingsvloeistof wordt het filter in tegengestelde richting door gespoeld, al het roet en as wordt verwijderd, de hybride pomp van de machine reinigt op precies de juiste druk afhankelijk van vervuiling en type filter.
Deze werkwijze garandeert een reiniging waarbij na reiniging al het roet en as is verwijderd en vergelijkbaar is met een nieuw filter (Iso 9001 / TUV / Dekra getest).
Het filter keramiek wordt niet aangetast en deze methode is zelfs geschikt voor euro 6D roetfilters. Het filter wordt ook niet open geslepen of aan gelast.
Ieder filter wordt gedocumenteerd en ontvangt een uitgebreid reinigingsprotocol voor en na reiniging.
Website informatie roetfilter reiniging,
https://reinigung-dieselpartikelfilter.de/
Video reiniging:
https://www.youtube.com/watch?v=M8Ujy88wViw
Waarom deze techniek,
Op de huidige markt zijn er vele verschillende manieren van reiniging. Echter de ene reiniging is niet de andere.
Er zijn methodes waarbij een chemisch goedje in het filter wordt gespoten via een druk of lambda sensor. Dit chemische goedje verhoogd de regeneratie temperatuur om zo het niet verbrande roet als nog om te zetten in as.
Dit is geen reiniging maar een tijdelijke oplossing het aanwezig as in het filter kan namelijk niet 2 x verbranden en blijft in het filter. Ook bestaat de kans dat het filter smelt door de ongecontroleerde temperatuur verhoging tijdens een regeneratie tijdens een auto rit.
Het roetfilter open slijpen en in een oven uitbranden,
Ook deze methode is niet aan te raden. Ten eerste zijn de roetfilters af-fabriek in het uitlaatdeel geperst om geen lekkage langs het filter te krijgen.
Zodra deze wordt open geslepen en later weer terug wordt geplaatst en de uitlaat dicht gelast zal er altijd lekkage zijn langs het filter (zie foto).
Met de nieuwe APK roetmeting zal deze auto apk afkeur worden.
Ook zal het aanwezige as in filter in een oven achterblijven. Ook nadien uitspuiten met perslucht zal niet voldoende werken bij een honinggraat structuur.